Komik Spider-Man isu 545 yang berjudul 'One More Day' ini telah menimbulkan kontroversi apabila peminat fanatik Spider-Man tidak dapat menerima jalan cerita yang dipaparkan dalam komik ini.

One More Day mempunyai empat bahagian dan ditulis oleh J. Michael Straczynski dan Joe Quesada, dan dilukis oleh Joe Quesada.

Ia mengisahkan Aunt May (ibu angkat Peter Parker) telah ditembak, dan Spider-Man berusaha untuk menyelamatkan nyawanya. Spider-Man telah bertemu dengan Syaitan bernama Mephisto (penjahat dalam komik Ghost Rider) yang menawarkan untuk menyelamatkan Aunt May seandainya Spider-Man @ Peter Parker mengorbankan perkahwinannya. Spider-Man @ Peter berbincang dengan isterinya, Mary Jane dan mereka bersetuju, demi untuk menyelamatkan nyawa Aunt May. Akibatnya, Mephisto telah mengubah sejarah, dan Peter Parker tidak pernah mengahwini Mary Jane.

Jalan cerita tersebut telah menyebabkan peminat berang dan kecewa kerana mereka menganggap kesetiaan mereka mengikuti perkembangan Peter Parker dan Mary Jane seolah-olah dipermainkan.

Ini menyebabkan pihak Marvel terpaksa merangka jalan cerita yang baru untuk kesinambungan siri Spider-Man.

Komik One More Day diterbitkan sekitar November 2007 sehingga Januari 2008.

Sumber: Wikipedia
Posted by zulazahari Labels:

0 comments:

INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?

INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?
Klik imej di atas
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger template by blog forum.